piątek, 30 grudnia 2011

Happy New Year !!!

Jutro Sylwestrowe szaleństwo - myślę, że nie tylko ja będę w wirze przygotowań do noworocznej imprezy ;-) dlatego już dzisiaj składam wszystkim serdeczne życzenia.

Szampańskiej zabawy, samych życzliwych osób wokół siebie, zdrowia oraz kolorowych i radosnych dni w 2012 Roku !




czwartek, 29 grudnia 2011

"Crazy Love" - Yves Saint Laurent

"Król Mody", jeden z najbardziej wpływowych projektantów w historii mody - YVES SAINT LAURENT. Twórca strojów, akcesoriów, biżuterii i kosmetyków.  To właśnie on - wizjoner - wylansował wieczorowe spodnie i smokingi dla pań oraz ukazał kobiece piękno w przezroczystych bluzkach. 
Okazją do bliższego poznania twórczości projektanta oraz jego sylwetki był  film DVD "Szalona miłość".



Dokument Pierre'a Thorettona rozpoczyna się w momencie, gdy Yves Saint Laurent odczytuje  oświadczenie dla prasy. Zmęczony i wewnętrznie wypalony ogłasza koniec swojej 40-letniej kariery. Pierre Berge wieloletni partner projektanta, który spędził z nim ponad 50 lat pełni w filmie rolę nie tylko narratora, ale również głównego bohatera. "Szalona miłość" to obraz, który odsłania bardziej człowieczą, niż artystyczną twarz i duszę YSL. 


Filmowany w posiadłościach, będących własnością jego i słynnego projektanta, Pierre Bergé opowiada historię dzieł sztuki, miejsc, z którymi obaj byli związani, a za ich pomocą, także burzliwego życiorysu Saint Laurenta. 
Mieszkania i domy we Francji, czy Marakeszu, przekazują opowieść o życiu nieśmiałego człowieka, którego nazwisko kojarzyło się ze stylem i jakością. 
Berg prowadzi widzów przez kolejne etapy życia projektanta. Przez pryzmat jego wspomnień uzyskujemy portret niezwykle wrażliwego człowieka, który swoje fobie i depresję leczył alkoholem i narkotykami.



Film jest osobistym hołdem na rzecz dekadencji i piękna, złożonym słynnemu projektantowi za jego konsekwentną postawę, łamiącą wszelkie obowiązujące wówczas zasady i granice myślenia oraz działania. Laurent nie tylko stworzył znaną na świecie kolekcję dzieł sztuki i ubrań, lecz jako pierwszy wykorzystał na wybiegu czarnoskóre i azjatyckie modelki. Zrewolucjonizował modę i sztukę XX wieku kreując wizerunek nowoczesnej kobiety w czasach, gdy równość rasowa nie była powszechną praktyką w świecie mody.

"Najpiękniejszym strojem, w który można ubrać kobietę, są ramiona kochającego ją mężczyzny.  Ja służę tym, które nie znalazły tego szczęścia" YSL


1,5 godziny dokumentu mija bardzo szybko i pozostawia pewien niedosyt, który zaspokajam przeglądając spectrum wszystkich kolekcji designera. Polecam wszystkim pasjonatom mody designu, sztuki i biografii.

Zdjęcia: materiały prasowe

czwartek, 22 grudnia 2011

Merry Christmas - Wesołych Świąt


Niech magiczna moc Wigilijnego Wieczoru,
Przyniesie spokój i radość. Niech każda chwila Świąt Bożego Narodzenia żyje własnym pięknem.

Życzę najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia i niech spełniają się wszystkie marzenia !



środa, 21 grudnia 2011

Brand image - UNITED NUDE

Marka i jej wizerunek to istotne elementy każdej strategii marketingowej firmy. Dziwi mnie czasami brak dbałości o look ze strony firm, które sprzedają rzeczy z najwyższej półki. Sposób zapakowania, liścik, dodatkowy gifcik - to detale, które wbrew pozorom mają duże znaczenie.
Tym bardziej jeśli płacimy za daną rzecz w sklepie duże pieniądze.

Lekcję pod tytułem "Jak kreować wizerunek firmy?" z pewnością odrobiła marka United Nude.
Niedawno otrzymałam paczkę z zamówionymi przeze mnie butami. Poza wysoką opłatą za przesyłkę - nie mam się do czego przyczepić ;-)
Buty standardowo są pakowane w czarnym pudełku, w środku oprócz samych butów dostajemy również woreczki na nie. Ku mojemu zaskoczeniu znalazłam jeszcze dwie niespodzianki - kartkę z podziękowaniem za zakupy i życzeniami świątecznymi oraz elegancki, firmowy notes.
Drobiazgi - takie "niby nic", a wywołały uśmiech na mojej twarzy.


Temat związany ze sprzedażą przez internet i wizerunkiem firmy jest bardzo szeroki. Jako zwolenniczka zakupów w sieci wielokrotnie miałam już możliwość skonfrontowania świetnego, dobrej jakości outfitu z foliowym workiem lub "papierem śniadaniowym" w który był zapakowany.     I za każdym razem pozostawia to pewien niesmak i znak zapytania ? Dlatego tym bardziej cieszą takie miłe gesty ze strony firmy United Nude.

Wiele do życzenia pozostawiają również niektóre butiki w których drogi zakup pakuje się w jednorazową foliówkę...Czasami słyszę, że torby papierowe się skończyły lub, że dana marka takowych nie ma.... Rozumiem, że w dobie kryzysu redukuje się koszty marketingowe, ale jeśli nadal chcemy sprzedawać i zarabiać, to również nadal powinniśmy dbać o klienta.
Bo wizerunek to też szacunek do klienta i podziękowanie. Ale to już temat na innego posta.



Zdjęcie: materiał prywatny

NET-A-PORTER Sale

Od dzisiaj wielka wyprzedaż w sklepie internetowym Net-a-porter. Piękne outfity, akcesoria, buty i torebki można nabyć od 30 do 50% taniej !
Spieszcie się, bo rzeczy znikają w bardzo szybkim tempie ;-)

środa, 14 grudnia 2011

Dragon Tattoo

Czarne skórzane outfity, często niedbały look, mocny czarny makijaż, piercing na całym ciele - to główne cechy gotycko-punkowego stylu. Od dzisiaj nie lada gratka dla jego fanów ! Marka H&M razem z projektantką kostiumów Trish Summerville (to właśnie ona jest odpowiedzialna za wizerunek Lisbeth Salander z trylogii Stiega Larssona) wypuściła na rynek kilka odważnych modeli. Skórzane kurtki, celowo podarte  t-shirty, legginsy i bluzy - to tylko niektóre z dostępnych propozycji.




W tym całym looku jednym z ważniejszych elementów są buty. Ciężkie, czarne, z blachami, ćwiekami i innymi dodatkami. Im więcej udziwnień tym lepiej. W kolekcji Dragon Tatoo propozycja butów jest bardzo  delikatna w porównaniu do wyborów Trish dla tytułowej bohaterki - ja znalazłam perełki, które idealnie oddają jej buntowniczy charakter.

Noomi Rapace - szwedzka aktorka jako Lisbeth

Rooney Mara - odtwórczyni głównej roli w amerykańskiej wersji thrillera

Wielbicieli drapieżnego wizerunku zachęcam do odwiedzenia sklepu internetowego SPARTOO posiadającego bogatą ofertę obuwia dla każdego. To moje ostatnie odkrycie - można tam znaleźć naprawdę bardzo ciekawe modele, również w wersji spokojniejszej ;-)) 

Poniżej kilka propozycji w stylu Lisbeth.









Zdjęcia: materiały prasowe, spartoo.pl

piątek, 9 grudnia 2011

Fashion Babylon

„Projektanci wiecznie kradną ubrania. Wszyscy szukają ciuchów vintage na Portobello, wycinają metkę i prezentują je na wybiegu. Czasem jest to tak oczywiste, że aż dziw, że nikt nie zauważa. Tutaj sukienka Diora, tam żakiet Balenciagi, nawet coś tak oryginalnego jak Azzedine Alaia i nikt nic nie widzi. W poprzednim sezonie zerżnęłam spódnicę Pierre’a Cardina w całości. Mimi znalazła ją na Portobello Road, po czym pozbyliśmy się metki i włożyliśmy ją na modelkę.”






To fragment książki "Fashion Babylon"Imogen Edwards-Iogen, która opisuje barwne życie światka modowego. Magnetycznie podziałał na mnie tytuł i podtytuł każąc stać się posiadaczką tej pozycji. 
Sześć miesięcy życia cenionej brytyjskiej projektantki (oczywiście zmieniono personalia) obnaża w sposób czasami bardzo dosłowny pozytywne i negatywne aspekty pracy w branży.
Czytając poznajemy ten duży, zagraniczny światek - czasami miałam jednak wrażenie przeniesienia pewne zachowań "za pomocą kalki" również na nasze podwórko.


Fakt - nasi projektanci, styliści, modelki i dziennikarze mieli czas nabyć te zachowania, ponieważ sama książka ukazała się już na rynku światowym 5 lat temu. Jesteśmy lekko opóźnieni i dlatego trochę dziwnie czyta się o nieżyjącym już McQueenie, dobrze zachowującym się Galliano czy kiczowatej Vi Beckham (dzisiaj jej kolekcje chcą nosić największe gwiazdy, a ceny dorównują znanym projektantom funkcjonującym na rynku od kilkudziesięciu lat).


"Fashion Babylon" szokuje, ironizuje, traktuje kąśliwym językiem i nie boi się odkrywać tego co dzieje się naprawdę za kulisami. Ciągła walka o przetrwanie, ukazanie nie tylko blichtru ale również narkotykowych epizodów wpisanych w ten świat pełen hipokryzji to tylko niektóre ze smaczków opisanych w książce.


Nie jest to literatura najwyższych lotów, ale warto się z nią zapoznać - szczególnie wtedy, gdy myślimy o branży modowej jako o lekkim i łatwym biznesie gdzie szampan leje się litrami.
Z pewnością niejednej osobie po jej przeczytaniu "otworzą się oczy", dla innych z kolei historia tam zawarta będzie "chlebem powszednim". 


Bardzo bym chciała, żeby znalazł się ktoś odważny i napisał o kulisach naszej mody (już nawet mam swój typ ;-)
Odważny - dlatego , że wiele osób w tej branży klepie się po plecach, uśmiecha, udaje, że wszystko jest ok i nie ma "bolls", żeby głośno powiedzieć NIE bylejakości. O braku pokory, klasy, kultury i o promowaniu  wybrańców.
Jestem przekonana, że taka książka szybko osiągnęłaby status bestsellera nie tylko na naszym rynku !


Książka do nabycia w księgarniach, kosztuje ok. 30-37 zł (cena uzależniona od sprzedawcy)




Zdjęcie: prywatne