sobota, 24 sierpnia 2013

Weekly summary fashion campaigns

W każdym sezonie pojawia się coraz więcej świeżych i oryginalnych kampanii reklamowych. Uważnie obserwuję rynek zachodnich marek i muszę przyznać, że wiele z nich ma się czym pochwalić. W Polsce raczej w tą formę reklamy pojedynczy projektanci nie inwestują - jedni nie chcą, bo uważają, że nie muszą, inni nie mają budżetu, a jeszcze inni znajdują 10 dodatkowych powodów, żeby po prostu tego nie robić. Szkoda, chociaż wierzę, że i w tym temacie już niedługo zaczniemy intensywniej się rozwijać. Marki sieciowe radzą sobie coraz lepiej - wystarczy spojrzeć na Simple, Vistulę, Arytona, Tatuum czy Reserved.

Ostatnio obcowałam z kilkoma świetnie przygotowanymi reklamami. Tak naprawdę to w przypadku luksusowych marek i premium ich wizerunki zawsze są bardzo dobrze zrealizowane. Bywają kontrowersyjne, czasami niezrozumiałe, ale w realizacji doskonałe - to wszystko to oczywiście praca najlepszych zespołów ludzi z branży.

ALEXANDER WANG

To przykład kampanii dosłownej - nie tylko mówimy z czego wykonane są ubrania marki, my to także pokazujemy :-) Pokazujemy również, gdzie je nosimy - na ulicy, na co dzień, stąd tło miejsca z intensywnym graffiti.

Marc O' Polo

Marc O'Polo

Jaka powinna być idealna kampania ? Na pewno spójna z wizerunkiem marki. Niemałe znaczenie ma również grupa docelowa do której kierujemy swój produkt. Szczególnie w przypadku twarzy kampanii. Wybór ambasadorów jesiennej odsłony kolekcji marki Marc O'Polo nie był przypadkowy : aktor Jeff Bridges i supermodelka Amber Valetta idealnie oddają jej klasę, wysoką jakość i jednocześnie naturalność. Wszystko zgodnie z filozofią marki, której towarzyszy prosta idea: "Używaj naturalnych materiałów, noś się nonszalancko i daj ludziom swobodę w byciu sobą."




I znowu Wang. Tym razem jako autor projektów dla Balenciagi. Muza nadchodzącego sezonu Kristen McMenamy opowiada historię bardzo prosto i czytelnie z akcentem położonym na produkt. Jest w tym trochę tajemniczości i dużo eleganckiej czerni, która przeważa w kolekcji. 

Interesujących kampanii jest wiele, jednak chwile przyjemności obcowania z nimi będę dawkowała umiarkowanie. Nie bez powodu mówi się, że "Apetyt rośnie w miarę jedzenia"....



Zdjęcia: materiały prasowe

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Zachwyca dosłownie wszystkim - piękną kolekcją i spójną z wizerunkiem marki kampanią. Chciałabym się tak nosić :-)

      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za komentarz
      Małgosia

      Usuń
  2. bardzo fajnie im wyszła ta realizacja:) elegancko wygląda

    OdpowiedzUsuń