piątek, 30 grudnia 2011

Happy New Year !!!

Jutro Sylwestrowe szaleństwo - myślę, że nie tylko ja będę w wirze przygotowań do noworocznej imprezy ;-) dlatego już dzisiaj składam wszystkim serdeczne życzenia.

Szampańskiej zabawy, samych życzliwych osób wokół siebie, zdrowia oraz kolorowych i radosnych dni w 2012 Roku !




czwartek, 29 grudnia 2011

"Crazy Love" - Yves Saint Laurent

"Król Mody", jeden z najbardziej wpływowych projektantów w historii mody - YVES SAINT LAURENT. Twórca strojów, akcesoriów, biżuterii i kosmetyków.  To właśnie on - wizjoner - wylansował wieczorowe spodnie i smokingi dla pań oraz ukazał kobiece piękno w przezroczystych bluzkach. 
Okazją do bliższego poznania twórczości projektanta oraz jego sylwetki był  film DVD "Szalona miłość".



Dokument Pierre'a Thorettona rozpoczyna się w momencie, gdy Yves Saint Laurent odczytuje  oświadczenie dla prasy. Zmęczony i wewnętrznie wypalony ogłasza koniec swojej 40-letniej kariery. Pierre Berge wieloletni partner projektanta, który spędził z nim ponad 50 lat pełni w filmie rolę nie tylko narratora, ale również głównego bohatera. "Szalona miłość" to obraz, który odsłania bardziej człowieczą, niż artystyczną twarz i duszę YSL. 


Filmowany w posiadłościach, będących własnością jego i słynnego projektanta, Pierre Bergé opowiada historię dzieł sztuki, miejsc, z którymi obaj byli związani, a za ich pomocą, także burzliwego życiorysu Saint Laurenta. 
Mieszkania i domy we Francji, czy Marakeszu, przekazują opowieść o życiu nieśmiałego człowieka, którego nazwisko kojarzyło się ze stylem i jakością. 
Berg prowadzi widzów przez kolejne etapy życia projektanta. Przez pryzmat jego wspomnień uzyskujemy portret niezwykle wrażliwego człowieka, który swoje fobie i depresję leczył alkoholem i narkotykami.



Film jest osobistym hołdem na rzecz dekadencji i piękna, złożonym słynnemu projektantowi za jego konsekwentną postawę, łamiącą wszelkie obowiązujące wówczas zasady i granice myślenia oraz działania. Laurent nie tylko stworzył znaną na świecie kolekcję dzieł sztuki i ubrań, lecz jako pierwszy wykorzystał na wybiegu czarnoskóre i azjatyckie modelki. Zrewolucjonizował modę i sztukę XX wieku kreując wizerunek nowoczesnej kobiety w czasach, gdy równość rasowa nie była powszechną praktyką w świecie mody.

"Najpiękniejszym strojem, w który można ubrać kobietę, są ramiona kochającego ją mężczyzny.  Ja służę tym, które nie znalazły tego szczęścia" YSL


1,5 godziny dokumentu mija bardzo szybko i pozostawia pewien niedosyt, który zaspokajam przeglądając spectrum wszystkich kolekcji designera. Polecam wszystkim pasjonatom mody designu, sztuki i biografii.

Zdjęcia: materiały prasowe

czwartek, 22 grudnia 2011

Merry Christmas - Wesołych Świąt


Niech magiczna moc Wigilijnego Wieczoru,
Przyniesie spokój i radość. Niech każda chwila Świąt Bożego Narodzenia żyje własnym pięknem.

Życzę najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia i niech spełniają się wszystkie marzenia !



środa, 21 grudnia 2011

Brand image - UNITED NUDE

Marka i jej wizerunek to istotne elementy każdej strategii marketingowej firmy. Dziwi mnie czasami brak dbałości o look ze strony firm, które sprzedają rzeczy z najwyższej półki. Sposób zapakowania, liścik, dodatkowy gifcik - to detale, które wbrew pozorom mają duże znaczenie.
Tym bardziej jeśli płacimy za daną rzecz w sklepie duże pieniądze.

Lekcję pod tytułem "Jak kreować wizerunek firmy?" z pewnością odrobiła marka United Nude.
Niedawno otrzymałam paczkę z zamówionymi przeze mnie butami. Poza wysoką opłatą za przesyłkę - nie mam się do czego przyczepić ;-)
Buty standardowo są pakowane w czarnym pudełku, w środku oprócz samych butów dostajemy również woreczki na nie. Ku mojemu zaskoczeniu znalazłam jeszcze dwie niespodzianki - kartkę z podziękowaniem za zakupy i życzeniami świątecznymi oraz elegancki, firmowy notes.
Drobiazgi - takie "niby nic", a wywołały uśmiech na mojej twarzy.


Temat związany ze sprzedażą przez internet i wizerunkiem firmy jest bardzo szeroki. Jako zwolenniczka zakupów w sieci wielokrotnie miałam już możliwość skonfrontowania świetnego, dobrej jakości outfitu z foliowym workiem lub "papierem śniadaniowym" w który był zapakowany.     I za każdym razem pozostawia to pewien niesmak i znak zapytania ? Dlatego tym bardziej cieszą takie miłe gesty ze strony firmy United Nude.

Wiele do życzenia pozostawiają również niektóre butiki w których drogi zakup pakuje się w jednorazową foliówkę...Czasami słyszę, że torby papierowe się skończyły lub, że dana marka takowych nie ma.... Rozumiem, że w dobie kryzysu redukuje się koszty marketingowe, ale jeśli nadal chcemy sprzedawać i zarabiać, to również nadal powinniśmy dbać o klienta.
Bo wizerunek to też szacunek do klienta i podziękowanie. Ale to już temat na innego posta.



Zdjęcie: materiał prywatny

NET-A-PORTER Sale

Od dzisiaj wielka wyprzedaż w sklepie internetowym Net-a-porter. Piękne outfity, akcesoria, buty i torebki można nabyć od 30 do 50% taniej !
Spieszcie się, bo rzeczy znikają w bardzo szybkim tempie ;-)

środa, 14 grudnia 2011

Dragon Tattoo

Czarne skórzane outfity, często niedbały look, mocny czarny makijaż, piercing na całym ciele - to główne cechy gotycko-punkowego stylu. Od dzisiaj nie lada gratka dla jego fanów ! Marka H&M razem z projektantką kostiumów Trish Summerville (to właśnie ona jest odpowiedzialna za wizerunek Lisbeth Salander z trylogii Stiega Larssona) wypuściła na rynek kilka odważnych modeli. Skórzane kurtki, celowo podarte  t-shirty, legginsy i bluzy - to tylko niektóre z dostępnych propozycji.




W tym całym looku jednym z ważniejszych elementów są buty. Ciężkie, czarne, z blachami, ćwiekami i innymi dodatkami. Im więcej udziwnień tym lepiej. W kolekcji Dragon Tatoo propozycja butów jest bardzo  delikatna w porównaniu do wyborów Trish dla tytułowej bohaterki - ja znalazłam perełki, które idealnie oddają jej buntowniczy charakter.

Noomi Rapace - szwedzka aktorka jako Lisbeth

Rooney Mara - odtwórczyni głównej roli w amerykańskiej wersji thrillera

Wielbicieli drapieżnego wizerunku zachęcam do odwiedzenia sklepu internetowego SPARTOO posiadającego bogatą ofertę obuwia dla każdego. To moje ostatnie odkrycie - można tam znaleźć naprawdę bardzo ciekawe modele, również w wersji spokojniejszej ;-)) 

Poniżej kilka propozycji w stylu Lisbeth.









Zdjęcia: materiały prasowe, spartoo.pl

piątek, 9 grudnia 2011

Fashion Babylon

„Projektanci wiecznie kradną ubrania. Wszyscy szukają ciuchów vintage na Portobello, wycinają metkę i prezentują je na wybiegu. Czasem jest to tak oczywiste, że aż dziw, że nikt nie zauważa. Tutaj sukienka Diora, tam żakiet Balenciagi, nawet coś tak oryginalnego jak Azzedine Alaia i nikt nic nie widzi. W poprzednim sezonie zerżnęłam spódnicę Pierre’a Cardina w całości. Mimi znalazła ją na Portobello Road, po czym pozbyliśmy się metki i włożyliśmy ją na modelkę.”






To fragment książki "Fashion Babylon"Imogen Edwards-Iogen, która opisuje barwne życie światka modowego. Magnetycznie podziałał na mnie tytuł i podtytuł każąc stać się posiadaczką tej pozycji. 
Sześć miesięcy życia cenionej brytyjskiej projektantki (oczywiście zmieniono personalia) obnaża w sposób czasami bardzo dosłowny pozytywne i negatywne aspekty pracy w branży.
Czytając poznajemy ten duży, zagraniczny światek - czasami miałam jednak wrażenie przeniesienia pewne zachowań "za pomocą kalki" również na nasze podwórko.


Fakt - nasi projektanci, styliści, modelki i dziennikarze mieli czas nabyć te zachowania, ponieważ sama książka ukazała się już na rynku światowym 5 lat temu. Jesteśmy lekko opóźnieni i dlatego trochę dziwnie czyta się o nieżyjącym już McQueenie, dobrze zachowującym się Galliano czy kiczowatej Vi Beckham (dzisiaj jej kolekcje chcą nosić największe gwiazdy, a ceny dorównują znanym projektantom funkcjonującym na rynku od kilkudziesięciu lat).


"Fashion Babylon" szokuje, ironizuje, traktuje kąśliwym językiem i nie boi się odkrywać tego co dzieje się naprawdę za kulisami. Ciągła walka o przetrwanie, ukazanie nie tylko blichtru ale również narkotykowych epizodów wpisanych w ten świat pełen hipokryzji to tylko niektóre ze smaczków opisanych w książce.


Nie jest to literatura najwyższych lotów, ale warto się z nią zapoznać - szczególnie wtedy, gdy myślimy o branży modowej jako o lekkim i łatwym biznesie gdzie szampan leje się litrami.
Z pewnością niejednej osobie po jej przeczytaniu "otworzą się oczy", dla innych z kolei historia tam zawarta będzie "chlebem powszednim". 


Bardzo bym chciała, żeby znalazł się ktoś odważny i napisał o kulisach naszej mody (już nawet mam swój typ ;-)
Odważny - dlatego , że wiele osób w tej branży klepie się po plecach, uśmiecha, udaje, że wszystko jest ok i nie ma "bolls", żeby głośno powiedzieć NIE bylejakości. O braku pokory, klasy, kultury i o promowaniu  wybrańców.
Jestem przekonana, że taka książka szybko osiągnęłaby status bestsellera nie tylko na naszym rynku !


Książka do nabycia w księgarniach, kosztuje ok. 30-37 zł (cena uzależniona od sprzedawcy)




Zdjęcie: prywatne

sobota, 3 grudnia 2011

GORA likes Mywalit

Jesień i zima żywych kolorów raczej unika. Mgliście, deszczowo, wietrznie i pochmurnie. Nie tylko na dworze, ale również w wielu sklepach. Czasami chcielibyśmy w tym trochę "depresyjnym" czasie rozweselić naszą garderobę - niestety, outfity dostępne w sklepach żywych kolorów unikają.

Projektanci trzymają "sztamę" z naturą proponując zielenie, czernie, szarości, brązy, karmele i odcienie beżu. Wszystko to w bezpiecznych tonacjach, które się sprzedadzą. Nawet jeśli zobaczymy czerwień, żółć i pomarańcze - to albo są w odcieniach stonowanych, albo występują w kreacjach wieczorowych.

Ale od czego są dodatki ! Firma GORA, która reprezentuje na polskim rynku włoską galanterię skórzaną Mywalit każdy zestaw ubraniowy rozweseli finezyjnymi torbami, torebkami, portfelami, rękawiczkami czy parasolami. Najwięcej prezentowanych jest modeli damskich, ale o Panach firma też nie zapomniała.






Eksplozja kolorów, kreatywności i elegancji to przesłanie, które przyświeca Mywalit. Wszystkie modele wykonane z najlepszych miękkich skór (oglądałam i dotykałam - są tak samo piękne i intensywne w swoich barwach jak na prezentowanych zdjęciach). Nowoczesny i praktyczny styl oraz słonik pojawiający się na każdym modelu zadecydowały o sukcesie marki nie tylko we Włoszech i Europie, ale również w innych krajach całego świata.






Każdy model wykonany z niezwykłą precyzją i dbałością zarówno o zewnętrzne jak i wewnętrzne opakowanie. Nawet jeśli pojawiają się szarości, brązy i czernie - to są one ożywione pomarańczowymi, czerwonymi, różowymi i innymi dodatkami.




Wszystkie propozycje mogą być znakomitym rozwiązaniem świątecznego prezentu dla bliskiej nam osoby.  Jestem przekonana, że nikt nie pozostanie obojętny na "wdzięki" wyjątkowych fasonów i gamę kolorów dostępnych w ofercie firmy GORA.

Modeli jest bardzo dużo - zapraszam do odwiedzenia sklepu internetowego GORA oraz polubienia strony na Facebooku., dzięki czemu będziecie na bieżąco ze wszystkimi nowościami i promocjami.
W ofercie firmy już niedługo pojawią się kolejne włoskie marki reprezentujące bardzo dobrej jakości galanterię skórzaną.

ŚWIĄTECZNY BONUS: Od 01.12.2011 r. do 31.12.2011r. dla wszystkich klientów firma GORA oferuje rabat w wysokości 10% na portfele i etui oraz 15% na wszystkie torby z całej dostępnej oferty.

Zdjęcia: gora.net.pl

czwartek, 1 grudnia 2011

HORSECKA JEWELRY

Miłość niejedno ma imię. Czasami Adam, Tomasz, Kuba lub Kasia, Marta i Ania. W przypadku kobiet imion tych pojawia się zdecydowanie więcej : Gucci, LV czy Chanel powodują u niejednej przyspieszone tętno i efekt "motyli w brzuchu" podobny do tego, gdy spotykamy mężczyznę swojego życia.

W przypadku Anny Horseckiej - jedna z jej miłości z pewnością ma na imię Biżuteria.
Skąd ta pewność ? Po obejrzeniu kolekcji Prison, Nature i Forms nie miałam wątpliwości, że te artystyczne świecidełka to pasja i niepowtarzalna forma oddania emocji autorki.





Horsecka Jewelry to niepowtarzalna biżuteria, która sprzeciwia się pospolitości i anonimowości w której gubi się indywidualność odbiorcy. Biżuteria wykonywana jest ręcznie zachowując przy tym wysoki poziom warsztatu wykonawczego.

PRISON - to w mojej opinii najbardziej wyrazista i odważna propozycja. Ciężkie bransolety, kajdany, łańcuchy czy obroże doskonale oddają klimat tytułowego więzienia. Wykonane ze srebra w wersji naturalnej i pozłacanej, ożywione błyskiem cyrkoni i kolorowymi kamieniami szlachetnymi szokują i jednocześnie zachwycają. Według projektantki klimat uwięzienia prowokuje do rzucenia wyzwania wszelkim ograniczeniom.  Ograniczeniom, które nie pozwalają otworzyć się na piękno, oddać wyobraźni.

Prison Fourteen
Prison Five
Prison Two#2

Kolekcja Nature to subtelność i delikatność pokazana w kwiatowych i roślinnych kompozycjach. Nie oznacza to jednak, że autorka serwuje nam grzeczne i zachowawcze formy. Liście wtopione w surową, geometryczną formę czy kula ziemska zespojona z pierścionkiem zachowują wyrazistość i oryginalny look.

Gdzie kwiat tam wiosna - pierścionek
Żółty jesienny liść - broszka
Kolory lata - naszyjnik
Lądy, morza, oceany - pierścionek

W Kolekcji Forms sama jej nazwa jest adekwatna do proponowanych kształtów - mamy owale, trójkąty, prostokąty, załamania i spirale. Jest awangardowo i nowocześnie. Każdy model zaskakuje i czaruje swoją wyjątkowością.

Punk - bransoleta
Planeta Ziemia - naszyjnik
Architektura - pierścionek
Geometria - broszka

Wybór modeli w kolekcjach Anny Horseckiej jest bardzo duży. Piękna i nietuzinkowa biżuteria sprawi, że każda kobieta poczuje się wyjątkowo. Upiększy i dodatkowo odwróci uwagę od newralgicznych miejsc, których pokazywać nie chcemy... ;-))

Zachęcam do odwiedzenia strony internetowej Horsecka Jewelry na której zobaczycie wszystkie wzory z poszczególnych kolekcji.
Od niedawna tą efektowną biżuterię można zakupić w Showroomie mieszczącym się w Warszawie przy ul. Chmielnej 21/2.


Zdjęcia: horseckajewelry.com